|
Reportage
fra Biofach (2)
Nürnberg
d. 17. 21.
februar 2010
![](billeder/berrifine-20100221-p1000636-400.jpg)
Den danske frugt- og bær-importør Berrifine er ikke bange for
farver. Virksomhedens nye stand i Hal 4 var vanskelig at overse. Her ses
Niels Stølsgaard (tv), som har besøg af Jørgen Nielsen fra Skee
Is. Berrifine var i øvrigt den eneste danske virksomhed, som
profilerede sig på det - endnu ikke juridisk vedtagne - EU-logo. |
![](billeder/bionade-20100221-p1000659-400.jpg)
Den store tyske læskedrik-virksomhed, Bionade, gjorde sig som altid
bemærket med kvinder, bare maver og markant design. |
![](billeder/bionade-20100221-p1000657-400.jpg)
- og det var skam ikke kun facaden, Bionade havde pyntet!
Også bagsiden var der gjort meget ud af. |
![](billeder/hal-1-aabning-20100221-p1000225-400.jpg)
Eksportchef Klaus Bentzen taler under åbningen af den fælles
nordiske stand på Biofach. |
![](billeder/serendipity-20100221-p1000686-400.jpg)
Den danske økologiske børnetøjs-virksomhed,
Serendipity, udstillede
i tekstil-området i Hal 8. Ifølge Anne Sofie Tobiasen fra
Serendipity går det - trods krisen - fortsat godt med salget af
økologisk tøj - selv om indkøberne er blevet mere prisbevidste. |
![](billeder/olivenolie-bar-20100221-p1000441-400.jpg)
Olivenolie-baren har forbavsende mange besøgende, når man betænker,
at den ligger i hal 4a, omgivet af stande med gratis smagsprøver på
vin. |
![](billeder/arla-20100221-p1000616-400.jpg)
Arla var vel den eneste af de danske stande i Hal 1, som
skilte sig markant ud med anderledes indretning. Køerne var det
første man lagde mærke til, når man gik ind i Hal 1 fra
"Metro-indgangen". |
I
Bio aus Dånemark havde i samarbejde med Mølle Skovly
skabt en økologisk "lounge" til samtaler og networkning. Her ses fra
venstre Randi Kok, Arne Dyrebjerg og Maria Bast
(alle Friland) i samtale med Malene Aaris fra Bio aus
Dänemark. |
|
|
|