|
Opvarmning
til Biofach:
Guiden er udgivet af virksomhedsgruppen, Bio Aus Dänemark, som består af 19 danske virksomheder med særligt fokus på det tyske økologiske marked. Selv om guiden primært er tænkt som en hjælp til danske virksomheder, er bogen skrevet på engelsk og bærer titlen. Establishing Roots in the German Organic Food Market. Bogens redaktør, Malene Aaris, forklarer, at bogen udkommer på engelsk, fordi mange virksomheder benytter sig af udenlandske medarbejdere eller konsulenter i forbindelse med eksport-arbejdet. Derfor er det mest praktisk, hvis eksport-håndbogen forstås af alle. Eksport-guiden giver et bredt og grundigt indblik i det tyske økologiske marked. Der er oversigter med adresser på både konventioenelle supermarkedskæder og de specialiserede økologiske kæder. Tal for markedsandelene indenfor produktgrupper og fordelt på salgskanaler. Vejledning i de krav, som stilles til produkter på det tyske marked. Certificerings-krav. Beskrivelse af almindelige samhandelsformer på det tyske fødevaremarked og meget andet. Blandt de interessante oplysninger i guiden er, at der - udover 2500 helsekostbutikker - nu også er omkring 500 økologiske supermarkeder i Tyskland med hver et butiksareal på over 300 m2. Disse økologiske supermarkeder omsætter skønsmæssigt 45 procent af de økologiske produkter i Tyskland. Guiden er på 70 sider og har forord af fødevareminister Eva Kjer Hansen. Guiden er udarbejdet af Malene Aaris i samarbejde med den tyske konsulent Ulrich Rueben. Establishing Roots in the German Organic Food Market, er en overordentlig eksklusiv bog. Den er kun trykt i ét hundrede eksemplarer. Heraf tilfalder en væsentlig del medlemmerne af Bio Aus Dänemark. Andre eksportklare økologiske virksomheder vil dog også på anmodning kunne få tilsendt et - gratis - eksemplar ved henvendelse til: Bio
Aus Dänemark
|
|
||||||||||